güvercin merakı nasıl başladı

Ahmet Suat Yayla
Yazar -
2
KENDİ GÜVERCİNLERİM

HEMEN HEMEN 1996 DAN BERİ BESLEDİĞİM GÜVERCİNLERİM

Daha henüz 1985 yılında 10 yaşında iken ,karabağlar semtinde yaşıyordum.Ha birde şunu ifade edeyim biraz anlatım ve imla kurallarım iyi değildir şimdiden kusura bakmayın.İlerleyen zamanlarda sizlere daha iyi yazılar ve yayınlar yapmaya gayret edeceğim.

Evet Karabağlar semtinde daha yaşım 10 du.Karşı apartmana yugoslavya göçmeni turgay abi adında bir kuşcu taşındı.Evet işte bizim bu güvercin merakımız o zamandan itibaren başladı,yani temelleri atıldı.

Turgay abi ile tanıştık o beni sevdi ve ilerleyen zamanlarda beni güvercinlerin yanına çağırmaya başladı.Bende tabi çağırınca hemen yanına gidiyordum.Bu şekilde baya bir zaman geçti belki 1 -2 sene kadar.Bu zaman içinde sadece onun güvercinlerini izliyordum.Turgay abi dönek ırkı yugoslav dönek ve selanik dönek besliyordu.Bu yüzden bende haliyle dönek güvercinine karşı bir merak başladı.Turgay abinin meşhur kaplan dönekleri vardı.Çok fazla mesafe dönüyorlardı,karakaplan erkek mesela uçtuğu zaman ben mahalleden turgay abiye seslenirdim aşağıdaki erik ağacına doğru diye ve turgay abi güvercine pırıltı atınca çpk yüksek mesafeden o erik ağacına kadar dönerdi ama dönüşüde kara bir top gibiydi.Kaplan dönek ağaca vurunca ben hemen düşen erikleri toplardım.Eski emniyet amirlerinden hatırlayamayacağım adını ama elbisesinde bolca yıldız olan bir güvercin meraklısı turgay abiyi ziyarete geldi ve bu kaplan döneği izledi çok beğenmişti.

Benim güvercin merakım işte bu dönemlerde tam manasıyla oluşmaya başladı.O sırada bana güvercin hediye ettiler işte ilk güvercinim kaplan bir saya,gerçi daha önce sarı tüyde iken bir yavru ağzım ile büyütmüşdüm ama o benim için özel  olduğundan sıralamaya koymuyorum.bizim merakımız böyle başladı eğer sizlerde başlama maceralarınızı yazmak isterseniz yorum kısmına anlatabilirsiniz şimdilik hoşçakalın bir daha ki yazımızda buluşalım İNŞALLAH.

Yorum Gönder

2Yorumlar

Sevgili Okuyucular,

Yorum bölümünü kullanırken lütfen aşağıdaki kurallara uyun:

1. Saygılı ve Hoşgörülü Olun.
2. Yapıcı Eleştiriler Yapın.
3. Tehdit, Hakaret ve Spam Yapmayın.
4. Gizlilik ve Güvenliği Koruyun.
5. Yasalara Uyun.

Teşekkürler!

[Ahmet Suat Yayla ]

  1. ben 7-8 yaşlarında iken annem ile pazardan dönüyorduk çarşıda kanadı makaslı bir kuş susuz ve aç bir şekilde iken yakaladım onu eve götürdüm çay tabağının içinde su ve bulgur verdim. babam işten gelince akşam üzeri bir yaz günü ona bir kümes yaptık ve beslemeye başladım mahallede abilerim komuşulardan güvercin besleyenler vardı onlara göstedim hepsi Allah razı olsun kuşu istedi yerine 10 tane kuş verdiler ama ben onu çok sevmiştim vermedim bir hafta sonra babam ile birlikde ona bir dişi güvercin aldık piç mısır diye bir bir cins güvercin aldık eşlendiler yavruları oldu siyah beyaz ucurmaya başladım annesi ve yavrularını inanırmısınız yavrular öğle bir dönmeye başladıki tabi çocuk aklı o zamanlar kümes açıyodum durmadan yüzüme kadar geliyorlardı bu hem beni hem babamı çok mutlu ediyodu 3 yıl geçti aradan tabi o arada kümesi büyültük bir sürü yavrular oldu ve biz bir akrabanın düğününe gitmiştik bir geldim ve kuşlarımı çalmışlar bu sefer daha sağlam bir kümes yaptık babam ile dönek azman mısır cinsi kuşlar aldık ve beslemeye devam ettim hala daha besliyorum ha unutmadan babam ile yaptığım ilk kümes hala duruyor anı olarak saklıyorum.. çarşıda yakaladığım kuşun kimin olduğunu öğrendim ve sahibide geldi gördü geri almadı sen bunu çok sevmişsin dedi senin olsun kimseye verme uçur dedi ben sana dişi de getiririm dedi ben eşini çok seviyo bak bir sürü yavruları oldu dedim istemedim gülümsedi .. kuşun sahibi menderes görece köyünden rahmetli donvay Recep'dir.. çocuken hafta sonları babam motor ile çok götürürdü Allah rahmet eylesin.
    izmir'den 'soteci' saygılar...

    YanıtlaSil
  2. Dombay recep abi çok saygı deger bi abimizdi iyi yürekli.güzelbi abimizdi severdi çocukları banada bir erkek vermişti ikibinli yıllarda onun çipirli baskaları vardı bide matları çok iyi kuşlardı

    YanıtlaSil
Yorum Gönder