yavru güvercin bakımı nasıl olur

Ahmet Suat Yayla
Yazar -
54

Her canlı gibi bir zamandan sonra güvercin yavruları ile de özel ilgilenmek gerekir .

yavru güvercin bakımı

YAVRU GÜVERCİN BAKIMI

Evet arkadaşlar merhaba YAVRU GÜVERCİN BAKIMI güvercin sevenler için çok ama çok önemli.
Biz güvercin sevenlerin en önemli ve devamlı takip ettiğimiz bir konu.Nedeni ise malum güvercin sevgisinin devamı için üreme çoğalma lazım , evet güvercinler yumurta yapıyor 18 - 21 günde yavrular çıkıyor buraya kadar müdahale yok.Ama yavru çıktı işte şimdi YAVRU GÜVERCİN BAKIM başladı , nasıl ne zaman müdahale etmemiz gerek bilmeliyiz , size bu yazımızda bu bilgiler hakkında faydalı olmaya çalışacağım.

Yavru güvercin yumurtadan çıktığında daha sarı tüyde dediğimiz ebatlardadır bu durumda hiç ellemeyin aynı koyun gibi yada başka hayvanlardada bu vardır koku bırakma siz sarı tüy yavruya el değerseniz ana baba koku sebebiyle yavrudan uzaklaşabilir dikkat . Anne ve babanın kursaklarında maya denilen bir süt vardır ilk zamanlarda yavru güvercinlere bu mayayı verirler , işte bu mayanın sonunda kırık dane yavruya verilir anne baba tarafından artık yavrunuza el sürebilirsiniz . Yanlız yavruların iri , güçlü , sağlıklı olması sadece güzel bakmadan olmaz mesela bu da çok kişi tarafından bilinmez anne babanın ilk çifleşmesi sağlam olmalı yumurta sağlam döllenmeli , onun için eski güvercin ustaları çiftane gözü kullanırlardı bunun sebebi de ırkı korumak ve kuşların daha iyi çifleşebilmeleri , böyle olan yavru güvercin siz hiç bir müdahale yapmasanız bile sağlıklı büyür .

Ama  güvercinlerinize gerekli vitamin takviyesi özellikle yavru dönemi verilmeli , yemleme daha dikkatli yapılmalı eğer yavrular içinde zayıf olan var ise yavru maması yada hapı ile takviye yapılır.
Birde yavrular 15 - 28 günlük olduğunda önlerine yem konulmalı ki anne ve babası yem yerken onlarda öğrensin , suyuda öğrenmeleri için önlerinde su bulunmalı , eğer su içemezlerse siz yavruya suluğu gösterin gerekirse kafasını suluğa sokun içirmeye çalışın . Yazımızdan memnun iseniz sorularınız varsa yorum ile bildirebilirsiniz .

Yorum Gönder

54Yorumlar

Sevgili Okuyucular,

Yorum bölümünü kullanırken lütfen aşağıdaki kurallara uyun:

1. Saygılı ve Hoşgörülü Olun.
2. Yapıcı Eleştiriler Yapın.
3. Tehdit, Hakaret ve Spam Yapmayın.
4. Gizlilik ve Güvenliği Koruyun.
5. Yasalara Uyun.

Teşekkürler!

[Ahmet Suat Yayla ]

  1. ustam merhaba ;
    size bir sorum olacak erkek bir bango ile dişi bir atom eş edildiğinde ortaya ne çıkar ?
    izmir'den 'soteci' saygılar....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilgileriniz icin tesekkur bir sorunumuz var hava sokken yagrulari nasi soguktan koruyabiliriz

      Sil
  2. USTA bu iki güvercinin eş edilmesinden 10 yavru üzerinden değerlendirme yapar isek 7 yavru daha çok palkanat kanalına yakın olur kalan 3 yavruda anne ve baba gibi olma olasılığı vardır . Yinede YARADAN ALLAH DAHA İYİ BİLİR . Saygılarımla bu benim görüşümdür sizlerde görüşünüzü paylaşa bilirsiniz . teşekkür ederim .

    YanıtlaSil
  3. forumdan soru cevap kısmından yazamıyormusunuz

    YanıtlaSil
  4. ustam size bir sorum daha olacak ;
    yavru nne zaman anne ve babasının yanından alınmalıdır özellikle salma kümeslerde besleyenler için bu çok önemlidir söğlermisiniz.? ayrı yavru kümesi olmalımıdır? düşünceniz nedir?

    YanıtlaSil
  5. Merhaba arkadaşım yavru anne baba yanından ne zaman ayrılır diye sormuşsun . Güvercinde bir denge yoktur işte güvercin yavruları 9 haftalık olunca ana baba dan ayrılmalı diye . Güvercin değişkenlik gösterir kimi kuş vardır yavruyu çabuk uzaklaştırır yanından bazılarıda büyüyen yavrulardan sonra çıkan yavrular bile büyümeye başlar ayırmaz . bu birazda güvercinin palkanat karakanat oluşundanda kaynaklanıyor . Yani palkanat güvercin yavruları farklı karakanat güvercin yavruları farklı . teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  6. selam arkadaslar benim balkona guvercin yumurtladi ve 2 -3 gun once yumurtadan ciktilar yuvasi guzel olmadigi icin yavrulara ellemeden karton kutunun icine koydum ama anac girmiyor korkuyor sanirim.Tekrardan yavrulari eski yerine koydum ellemeden dikkatlice ama bu seferde anac guvercin gelmez oldu.Yavrulari iceri almak istiyorum korkum yavrularina zarar vermekten disarisida soguk hava sasirdim kaldim yardimci olursaniz sevinirim.Birde yavru guvercinlere ne vermemi tavsiye edersiniz.

    YanıtlaSil
  7. Keşke ellemeseydin ama olan olmuş şimdi ne yapmak lazım ona bakalım hemen bir marketten boza al ve küçük yavrulara bir şırınga yardımı ile ağızlarına sık doysunlar aman şırınganın iğnesini çıkar ha . teşekkür ederim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde basima geldi bu tarz bi olay yavru 3 gunluk elimde kaldi annesi babasi bakmiyor nasil ısitabilirim buz gibi yavru olecek yardimci olursaniz sevinirim

      Sil
  8. eksik bilgi verilmiş yem çeşitleri yemlerin verilme saatleri hakkında bilgilendirmeler eklenebilir

    YanıtlaSil
  9. yeni güvercin aldım bir çift yawruları ile birlikte. dişiyi atmaca kaptı erkek olanda ürkerek kaçtı tahminim gelmez geriye. yawruları nasıl bakabılırım. sarı tühleri dökmek üzere kendileri yem yiyemıyor renkleri de net belli lütfen yardımcı olun yawrular bari ölmesin

    YanıtlaSil
  10. Kardeşim geçmiş olsun bu yavrulara bir pompa İLE BOZA VERMEYE ÇALIŞ BAKARSIN FAYDASI OLUR YAPANLAR VAR BİR DENE .

    YanıtlaSil
  11. Merhaba ben yaptığım kuluçka makinesiyle 2 tane yavru güvercin cıkardım.Annesi babası yok bunları nasıl besleyeceğim yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  12. Sey usta benim guvercin pacalı taklacı nudi yem ve su iştiğni nerden anlıycaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kardeşim bu güvercin yavru değil mi ? Önüne biraz yuvada iken yem koy ve bak muhakkak yiyecektir. Su ise güvercini al ve suluğun içine kafasını sok eğer susuz ise içmeye başlar . Hem böylelikle su içeceği yeri de öğrenir teşekkür ederim .

      Sil
  13. s.a yavru 5 gunlukte anne babası bakmıyoda cici bebe versem sırıngayla olurmu cevap larsanız cok sevınırım lutfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aletkum selam kardeşim başka yorumlardada yazdım yukarıda boza bulabilirsen boza ver derim ben .

      Sil
  14. selamlar ben kuzey ırakta güvercin besliyom 70 kadar güvercinim var son dönemlerde çok güvercinim ölmeye başladı özellikle yavrular yavrular yumurtadan çıktıktan on gün sonra vücutlarında sarı sarı iltiaplı yaralar çıkıyor özellikle popo kısımlarında acaba sıcaktan oluyomu malum buralar çöl iklimi birde ilaç bulma durumum yok sallabaş doğal yolla nasıl önlenir teşşekür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam bu yavrularda büyük ihtimal bağırsak iltihaplanması olmuş çaresi bir şurup ama oda sizin oralarda yok o zaman sarımsaklı su verin http://selanikler.blogspot.com.tr/2013/07/guvercin-hastalklar-ur-kanat-ayak-agrlar.html
      burdaki yazıyı ve yorumları okuyun ordaki konununda altına bir yorum bırakın belki bir bilgisi olan çıkar size son olarak o şurubun adını yazayım flagly çocuk şurubu ama malesef sizin ulaşmanız zor eğer öyle olmasaydı hiç uğraşmazdınız geçmiş olsun kardeşim .

      Sil
    2. Allah askina birak su guvercinleri gozunden gelen yosllari gormuyormusun

      Sil
  15. bende 1 adet paçalı gücercin yumurtası var ve ailesi yok 2 günlük ben yumurtadan nasıl çıkarıcam ve ne ile nasıl besleyeceğim bide hangi ortamlarda durması gerekir ? çok acil cevap arıyorum dostlarım..

    YanıtlaSil
  16. şuan laylon köpükler oluyorya sadece onların içinde ve etrafı selpak ile kaplı sıcak tutmak için çalışıyorum elimden gelen bu bi akıl verin akşam eve götürünce hemen uygulayam

    YanıtlaSil
  17. acaba şişeye sıcak su doldurup yumurtayıda pamuğa srıp sıcak suyun yanına koysam işe yararmı ? yumurcanın ve içindekinin ziyan olmasını istemiyorum

    YanıtlaSil
  18. Mehmet efe bakioğlu14 Temmuz, 2014 13:38

    bende birtane yabani yavru güvercin var annesi ile babası onu dışlamış ona mama yapmak istiyorum nasıl mama yapabilirim? -bana facebook tan ulaşa bilirsiniz-

    YanıtlaSil
  19. Benim 2 tane annesi tarafından terk edilmiş güvercin yavrularım var ancak 1 tanesi hayatını kaybetti diğeride 4 günlük yiyecek olarak yulaf veriyodum şimdi n verebilirim 4 günlük lütfen yardımcı olun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kardeşim yorumları oku her türlü yavru güvercin için ne verilebilir çeşitli bilgiler var . Bence boza bulabilirsen boza ver

      Sil
  20. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  21. Usta boza yavrulara çok şekerli gelmezmi . Sen daha iyi bilirsin

    YanıtlaSil
  22. 25 günlük uçamayan güvercini yumurta ve kuskusla besledik kursağı şiş şu anda ne yapmalıyız acil yardım lütfen :((

    YanıtlaSil
  23. merhabalar....
    binanın zemin katına sokak güvercini 2 yavru doğurdu ve 3.cü günleri
    güvercin bakan arkadaşıma götürsem bir şey olur mu annesi ilgilenmiyor....
    not: güvercinler hakkında bilgim yok.....

    YanıtlaSil
  24. cici bebe ve yumurta sarısı,yulaf karışımı ile karışım yap.şırıngayla gagasını açarak verebilirsin.şırınganın iğnesini almayı unutma ha :)

    YanıtlaSil
  25. arkadaslar ben darı verıyorum yavrulara anne mayasını kestıkten sonra bır cok yavru buyuttum arada vitamın damlatıyorum azına sularına... birivit di ismi sanırım yavru bakımı zor degıl yalnız rahatsız edılmemelerı yazım birde palet yemler var onları alır ılık suda erıtır büyük sırınga ile enjekte edebilirsiniz yalnız bunun ardından bol bol gursaklarına su vurmanız lazım ... darı basmak içinde ucu plastik cubuk seklınde pompalar var azıcıksu koyun boruyada yem basın ben bu sekılde cok yavru büyüttüm ama takviye olarak verirsenız daha hos olur anneden babadan ayırmayın... cogu bu taktıgı ogrenen arkadaslar mayadan kesılınce anneden babadan ayırıyor bırdaha yumurtlatıyor.. tüğ zamanı yavru almayın dişileri ayırın ...TEŞEKKUR EDERIM

    YanıtlaSil
  26. arkadaslar ben darı verıyorum yavrulara anne mayasını kestıkten sonra bır cok yavru buyuttum arada vitamın damlatıyorum azına sularına... birivit di ismi sanırım yavru bakımı zor degıl yalnız rahatsız edılmemelerı yazım birde palet yemler var onları alır ılık suda erıtır büyük sırınga ile enjekte edebilirsiniz yalnız bunun ardından bol bol gursaklarına su vurmanız lazım ... darı basmak içinde ucu plastik cubuk seklınde pompalar var azıcıksu koyun boruyada yem basın ben bu sekılde cok yavru büyüttüm ama takviye olarak verirsenız daha hos olur anneden babadan ayırmayın... cogu bu taktıgı ogrenen arkadaslar mayadan kesılınce anneden babadan ayırıyor bırdaha yumurtlatıyor.. tüğ zamanı yavru almayın dişileri ayırın ...TEŞEKKUR EDERIM

    YanıtlaSil
  27. Abi bizim balkonumuza yavru bi guvercin geldi kanadinin alt tarafi yarali hicbirsey yemiyo bulgur ve ekmek verdim su arasira iciyor ne yapmaliyim

    YanıtlaSil
  28. S.a ustam size bi sorum olcak. Sorum. Ya cok kus seven birisiyim. Ve cogu zaman beslemek istedim ama besleyemedim bi turlu. Yogun oldugum ve zaman ayarlayamacagim dolayi besleyemedim. 2 gun once arkadasimdan bi cift taklaci kus aldim. Ve yavrulariylan betaber almak zorunda kaldim. Ewe getirip kumes yaptim. Kumesikin obu bos olup etrafi elekle kapli durumda. Kediler yemesin herse rahmen garantiye almak istedim. Asil sorum kusrarin yeri deisti diye yavrularina bakarlami. Hic dokunmiyom ve disariyada salmiyom ucar giderler diye. Kanatlarinida cekmek istemiyom rahatsiz olmasinlar diye. Kuslarin kac gunluk olduklarini bilmiyom ama buyukler biraz tahminim. 7 10 gunlukler. Napim ustam yani beslerlermi acaba olmelerinen korkuyom. Lutfen yardim.

    YanıtlaSil
  29. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  30. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  31. slm güvercin seven arkadaşlar abiler kardeşler bende bir hastalık baş gösterddi gidiyor yavru güvercinlerim çok iyi geliştiler ama ne olduysa birden halsiz düştüler ve dışkıları sarı ve sulu yem yemiyorlar aşırı su içiyorlar ve 2 tane yavrum öldü diyer yavrularım halsiz ve onlarda ölecek ve ben biraz araştırdım bu hastalık e colimiş bunun önüne nasıl gecebilirim yardım edin ve bol bol vitamin veriyorum ve e.coli tablet veriyorum bana yardım edin

    YanıtlaSil
  32. iyilestiler mi?? Iki gun once yolda buldum annesi birakmis yavruyu aldim bakiyorum gayet iyiydi hatta yumurta sarisi biskuvi ve sut ile karisim verdim ilk gun,diskisi filan iyiydi bi gozu kapaliydi o da acildi. Bol su iciyo canlanmisti ama bugun gun boyu sari ve sulu diskisi ne yapicam bilmiyorum yardimci olursaniz com sevinirim. Olmesin diye ugrasiyorum ama belli ki cani cok yaniyo ara ara uyanip otmeye basliyor su verince susuyor ama inilti gibi oluyor otmesi.. kaldigim yerde de kustan anlayan veteriner yok kediden bile anlamiyorlar ... Yardim ederseniz cok sevinirim..

    YanıtlaSil
  33. Merhabalar benim güvercinim 2 ay önce yavru yapti 1 ay sonra yavru yumurtadan cikti.3 hafta oldu yumurtadan cikali bu süre zarfinda hic yuvalarina ellemedim temizlemedim yavru dogmadan once ve dogduktan sonra.Dun yavru yeni yeni yurumeye basladi yuvalarini temizledim ben de yavruyada elledim.bu sabah guvercinlerimin yuvasina gittim yavru kimildamadan yatiyo ve buz gibi gozleri kapali cok az nefes aliyo ne yapmaliyim sizce?

    YanıtlaSil
  34. AVİASTIM DAMLA VEDE VİTAFORT-MULTİ 50 GR TOZ KULLANIN

    YanıtlaSil
  35. Ya Arkadaşlar bizim balkondaki kuş yuvasına kahverengi bi güvercin iki yumurta yapmış simdi büyüdüler tabi 1 - 1,5 hafta varlar kahverengi tüyleri çıktı ama çok değil modem bağlıydı yuvaya dedim onu cekeyim ana kus gitti bi daha da gelmedi şuan 2 gündür anneleri yok ve soğukta duruyorlar ne yapicam acil akil lazim diğer yorumlar yeni doğanlar için ama beni.ki biraz daha büyük lütfen yardim edin en kısa zamanda

    YanıtlaSil
  36. Annesi bırakmış yumurtaya ne yapmam gerekir

    YanıtlaSil
  37. 20-25 GÜN ÖNCE BİR GÜVERCİN PENCEREYE 2 ADET YAPTI 3-4 GÜN ÖNCE 2 YAVRU OLDU.YEMELERİ İÇİN,YUVANIN YANINA ÇAY ALTLIĞI İÇİNDE BİRAZ SÜTLAÇ BIRAKTIM ŞİMDİ ANNESİ GELMİYOR.NE YAPMALIYIM ? YANITINIZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.

    YanıtlaSil
  38. Merhaba ustam bende ese vurdugum sabuni ve duz arap var yavrularım çıktı ama babasi hafif hata olfu oksurmesi var yavrulara sıkıntı olurmu

    YanıtlaSil
  39. Merhaba ustam bende ese vurdugum sabuni ve duz arap var yavrularım çıktı ama babasi hafif hata olfu oksurmesi var yavrulara sıkıntı olurmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hastalık şüphesi olduğunu hissettiğiniz güvercini hemen diğer kuşlardan ayırmanız daha doğru olacaktır bu şüphe daha sonra büyük sorunlar çıkarabilir ALLAH muhafaza .

      Sil
  40. hocam 5 günlük yavrunun anası gitti baba bakar mı acil cevap lütfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O KUŞA GÖRE DEĞİŞİR ERKEK YAVRUYU SEVEN BİR KUŞSA BAKAR AMA HAVALAR SOĞUDU BİRAZ İŞİ ZOR E BİDE DİŞİYİ ARAYACAK SEN en güzeli yavruya acık büyürse Baba diri büyük buğday kusmaya başlarsa o zaman yavru maması takviye yap.

      Sil
  41. Ustam 1 tane beyazım var benim kanadinda uğurr var 2 tane onu nasil yok edebilirim

    YanıtlaSil
Yorum Gönder