Güvercinlerin Kapalı Kalması

durmuş karabağ
Yazar -
0

Bayram Tatili Veya Özel Nedenlerden Dolayı Güvercinlerin Kapalı Kalması

Güvercin besleyen çoğu kişinin başına gelen bir durum olan seyahat, düğün, cenaze gibi durumlarda güvercinlere nasıl bakarız ve bu durumlarda ne yapmalıyız? 
Ustamdan aldığım bilgi doğrultusunda geçen ramazan döneminde şöğle bir uygulama yaptık.
Bazı günler güvercinlerimizi hiç salamadık ve uçuramadık fakat kümeslerinde su devamlı mevcuttu yem olarak da bazen bir gün hiç yem veremediğimiz de oldu bunun hiçbir şekilde kuşların sağlığını olumsuz etkilediğini söğleyemem aksine daha dinç ve neşeli olduklarını gözlemledim asla bir yere giderken önlerine yem doldurmadım günlük yemlerini duruma göre aynı miktarda vermeye çalıştım.
sabah erken bir yere gideceksem ve ertesi günü döneceksem gitmeden hemen önce yemlerini 5 dk. içerisinde verdim ve öğle gittim aradan 1 veya 2 günde geçsede hiç bir sorun olmadı daha uzun süreli seyahatlerde ise bir arkadaş veya akraba dan yardım isteyebiliriz en fazla 5 dakikada 4 kümes 8 çifthane yemlenebiliyor şuda bir gerçek benim başıma bir şey gelse kuşlarım ile kim ilgilenir sorusuda aklıma gelmedi değil o sebep ile çevremizde emanete gözü gibi bakacak dost diyebildiğimiz kişilere veya aile içerisinde yapmak isteyen kişiye nasıl yapacağını kümesleri açmadan nasıl güvercinleri beslenmesi gerektiğini anlatmamız gerek bir yere gidildiğinde veya aile ile zaman geçirirken devamlı aklımız kuşlarda kalmaması için yukarıda yazdığım ustamın bana öğrettiği konular çok önemli hem güvercinlerin sağlığı hemde aile içerisinde ki zaman geçirme daha sağlıklı bir şekilde oluyor.
Avantajları aşağıda kısaca belirtmek istiyorum;
- aile ile daha fazla zaman geçirmek
- arkadaşlar ile daha fazla zaman geçirmek
- güvercinlerin daha sağlıklı olması
- iş ve mesleki konuda güvercin besleme engelinin ortadan kalkması
- en önemlisi ibadetlerimizi daha zamanında yapmamız.

Devamlı kümes başında zaman geçiren ve devamlı güvercinleri açık bırakan kişilerin ise yukarıda yazdıklarımın tam tersi olduğunu çevremdeki kişilerden de fark ettim.


Yorum Gönder

0Yorumlar

Sevgili Okuyucular,

Yorum bölümünü kullanırken lütfen aşağıdaki kurallara uyun:

1. Saygılı ve Hoşgörülü Olun.
2. Yapıcı Eleştiriler Yapın.
3. Tehdit, Hakaret ve Spam Yapmayın.
4. Gizlilik ve Güvenliği Koruyun.
5. Yasalara Uyun.

Teşekkürler!

[Ahmet Suat Yayla ]

Yorum Gönder (0)