Güvercin ateşlendiğinde ne yapmalıyım ?

slm nbr
Yazar -
5
Güvercin ateşlendiğinde ne yapmalıyım başlığı altında yazdığım konuda tecrübe edindiğim bir kaç bilgi paylaşacağım
Geçtiğimiz 2014 son bahar sezonunda 2 adet güvercin yavrum öldü. Ölme nedeni benim bilinçsiz hareket etmemden kaynaklıydı.
Soldaki resimde görünen yavru tecrübesizlikten öldü. Ölme sebebi ateşinin düşmesi için ılık suya sokup çıkartmam oldu. zaten yem yemiyor sürekli su içiyordu. Suya sokmam yanlış oldu. geçtiğimiz günlerde birazda olsa faydalı olsa bir şey öğrendim hasta olan kuşu dışarıya saldığımda direk ayakları bileklerine kadar soğuk suya sokup 10 15 dakika kadar bekledğini gördüm aynı şekilde 3 4 gün tekrar etti ve kuş düzeldi. ateşli kuşların olduğu kümese ufak bir tepsi veya kapak ile su koyabiliriz. Ancak kesim çözüm değildir arkadaşlar.
Yavruların ölmesinden sonraki tecrübemi anlatayım, bir süre araştırdıktan sonra ateş düşürücü bir ilaç buldum aynı sıkıntıyı 6 7 kadar kuşta denedim ve hepsi olumlu oldu. Ancak ateşlenmeyi başka bir hastalıkla karıştırıp kuşa ilacı verirseniz bünyesi zayıf güvercin ölebilir.

Ateşlenme belirtisi 2 şekilde anlaşılır  kuş pusuktur ayakları alev alır. Diğeri kuş pusuktur ayakları buz gibi ancak gövdesi yanar. bu hastalığın çözümü bir damla günlük 2 damla vererek 2 gün tekrarladığınızda kuşun düzeldiğini görebilirsiniz. Eğer çok kuşunuzda varsa 1 litre suya 15 damla koyulabilir. 2 gün uygulanıp su günlük tazelenmelidir.  Vitaminler ve ilaçların yakında tedariğine başlayacağım takip ediniz.

Yorum Gönder

5Yorumlar

Sevgili Okuyucular,

Yorum bölümünü kullanırken lütfen aşağıdaki kurallara uyun:

1. Saygılı ve Hoşgörülü Olun.
2. Yapıcı Eleştiriler Yapın.
3. Tehdit, Hakaret ve Spam Yapmayın.
4. Gizlilik ve Güvenliği Koruyun.
5. Yasalara Uyun.

Teşekkürler!

[Ahmet Suat Yayla ]

  1. E o kadar yazmış etmişsin ilacın ismini yazmamışsın resim koymuşsun bunda da ilacın isminin görülmemesine dikkat etmişsin ben ne anladım bu yardım işinden mavi şişeli ilaç diye eczaneden mi aratacağız bari nerede bulunacağını bile anlatsaydın. Kendin çalıp kendin oynamışsın arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zrkadasim en mantiklisi sabah aksam 3 er damla dolven vermek hic biseyi kalmaz

      Sil
  2. Arkadaşım adam buraya bir yazı yazmış ve adını vermemiş ilaçın sen reklam yapmışsın demişsin reklam yapsa ilaçın adını yazar değil mi? Eğer sen daha iyi yazarsan sana buradan blog yazarlığı vereyim sen yaz ne dersin...

    YanıtlaSil
  3. Adsız bak sen adama reklam yapma dedin ama kendi sitenin adresini reklam yapıyorsun bu doğru mu sana göre...

    Güzel reklam yapmışsın., Senaryo yazıp finali seyircinin hayaline bırakmışsın. İlaç ismi yok da filmin ismi olsun. Biz sana yardım etmiş olalım. Eczaneden Bactrim adlı ilaç ateş, tifo , ve birçok hastalık için kullanıyor. Kedi ve köpeklerde de kullanılıyor. İçerik maddesi trimethoprim. Güvercin ilaçlarının bazısının içende bu madde var. İlacın ismini yazmaya gerek yok, 40 tl civarı bir rakam, Bactrim 7-8 tl. En büyük sorun antibiyotikler reçetesiz verilmiyor. Diğer bir yöntem bebe aspirinin 4/1 ini verebilirsiniz. Yalnız ateşin düşmesi kuşu düzeltmez, o ateşi yapan mikrop yok edilmeli. Eğer ateş tifo , veba kaynaklı ise
    en iyi ilaçlardan biri Nuframisindir. Onun da sahtesini yapıyorlar. Sulphamezathine sıvı içerik orantılı bir şekilde suya katılıp tüm kuşlara verilebilir. Bu ilaçla yem yemesi düzelir ve ishal varsa kesilir. Fiyatı 20- 25 TL civarı. Diğer bir ateş düşürücü Gambamix. Çiçek için kullanılan bu ilacın ateş düşürücü etkisi vardır. Şimdi bir dip not; bu ilaçları daha önceden sürekli kullandıysanız etkisi azalıyor. Yani hastalık tekrarladığında etkili olmuyor. Güvercin hemen ölmese de kolay kolay düzelmiyor. İlaçlar kullanılırken kümes folluklar dahil temizlenmeli. At sineği (kene) hastalık taşıyıcıdır, o yok edilmeli. Bunun için biotic denen bir ilaçla kuşlar yıkanıyor, ben kesinlikle bu ilacı kullanmıyorum. Bunun için başka bir yöntem olmalı, mesala ben ılık suyla banyo tavsiye ederim. Ateş yapan diğer bir unsur bit. Buna Vilmectin öneriyorum. Dikkatli kullanılmalı şırınga iğnesi çıkarılmalı, boyun bölgesine damlatılmalı, işlemden sonra eller iyice yıkanmalı. Yabancı kuşlar aşamalı olarak kümese dahil edilmeli. Yoksa antibiyotik profosörü olsanız fark etmez. İlerleyen süreçte hastalıklar ile ilgili çözümler xxx da yazmayı ümit ediyorum.

    YanıtlaSil
Yorum Gönder