DÖNEK GÜVERCİN İZMİR - SELANİK DÖNEK BESLEYENLER İZMİR - DÖNEK GÜVERCİNİ VE İZMİR

Ahmet Suat Yayla
Yazar -
1

Dönek güvercin konusu akla gelince hemen İzmir deniliyor acaba neden 




Selanik dönek güvercin  ,  her şeyiyle ünlüdür yunanistan selanik tabii güvercinleride öyle . Tabi tüm ünlüler tanıtılıyorsa bu güvercinlerde tanıtılmalı diye düşündüm .

Acaba bir güvercin olsada oda mubadil olabilirmiydi ?
Sorusunu sormak geldi aklıma ve araştırmaya sevk etti beni .

Cinsi DÖNEK 

Kökeni İZMİR

Bu nedenle anılması bile smyrna diye . 

Evet bundan 20 sene gerilere gidersek kimse yani çoğu kişi bu ırkın varlığını kabul etmiyordu . Ama artık selanik dönek güvercin ile ilgilenen sitelerde bu güvercinin varlığı kabul ediliyor . Hiç aramayın bu güvercini yunanistanda diye ama orada kökü tükenmiş ama hala daha selanik dönek güvercin İZMİRDE var , var olmayada devam edecek çünki kökeni İZMİR . Hoşçakalın teşekkür ederim

Yorum Gönder

1Yorumlar

Sevgili Okuyucular,

Yorum bölümünü kullanırken lütfen aşağıdaki kurallara uyun:

1. Saygılı ve Hoşgörülü Olun.
2. Yapıcı Eleştiriler Yapın.
3. Tehdit, Hakaret ve Spam Yapmayın.
4. Gizlilik ve Güvenliği Koruyun.
5. Yasalara Uyun.

Teşekkürler!

[Ahmet Suat Yayla ]

  1. merhaba;
    yazınız ilgimi çekti hatta blog da bir çok yazılarınız ilgimi çektiği için yorumlarımı hatsizce yazıyorum. belki bildiklerim bir çok insana yanlış gelsede ben yinede bildiğimi öğrendiğimi ve öğreten kişilerinde doğru düşündüğünü savunuyorum zaten öğle olmasaydı şimdiye kadar kafam çoktan karışırdı ve ırkları birbirine karıştırırdım. Selanik dönek deyince gözümün önüne hep şöğle geliyor eski bir rum veya yunan evinde bahçeli dışı toprak kerpiç duvardan yapılmış arka bahçesinde zeytin erik dut ağaçları olan temiz ve duvarları 100 lerce kez badana yapılmış duvarların içerisinde bahçelerde ve oluklu kiremit çatılarında gezinen tertemiz sağlıklı selanik güvercinleri gözümün önünde canlanıyor ne zaman bir eski mahalleye gitsem devamlı gözlerim bu manzarayı arar ama ne yazıkki hayal kırıklığı içinde kalırım bu benim belkide çocukluk zamanında gördüğüm manzaralar idi o yüzden benim bilinç altımdan çıkmıyor şu anda ise koca koca binalar arasında beton yığınlarının üzerinde güvercin beslemeye çalışan insanlar anlamsız bir yarış içerisinde hayvanları delicesine telef ediyorlar buda beni çok üzüyor . arkadaşlar neyse aslında yüzyüze konuşulacak şeyler bunlar bazı duygu ve düşünceler yazı ile ifade edilmesi çok güç oluyor ben her zaman için şunu savunuyorum dünyada tek plaka dönüşü yapabilen güvercin selanikler ve çaptazlarıdır diğer ırklar dönek sınıfdaki kuşlar selanik
    döneklerinin çaprazlanması sonucu elde edilmiştir. sayalar makaracılar oynarlar hariçtir.

    döneği dönek yapan sahibidir!
    döneği dönek yapan mekanıdır!

    izmir'den 'soteci' saygılar...

    YanıtlaSil
Yorum Gönder