selanik dönek kurt dereli güvercin nasıl olur

Ahmet Suat Yayla
Yazar -
27

Selanikde bir yer kutderesi ve güvercin .


KURT DERELİ SELANİK DÖNEK GÜVERCİN

Arkadaşlar dönek güvercinde sadece tek bir ırk yoktur , bunlarda kendi aralarında pal kanat , kara kanat , bango , atom ve KURT DERELİ gibi isimlerle ayrılıyorlar .

Daha önce bu ismi hiç duydunuz mu bilmiyorum ama güzel ve temiz bir selanik dönek ırkıdır . KURT DERELİ güvercinlerde çapraz olarak kendi aralarında var olmuştur . KURT DERELİ dönek güvercinlerin en önemli özelliği uzun ve çok sağlam dönüş performansı yapabilmeleridir .

KURT DERELİ SELANİK DÖNEK GÜVERCİN hakkında daha fazla özellik öğrenmek isteyen arkadaşlarımız soru sorarlarsa yorum kısmından muhakkak cevap verilecektir .

Yorum Gönder

27Yorumlar

Sevgili Okuyucular,

Yorum bölümünü kullanırken lütfen aşağıdaki kurallara uyun:

1. Saygılı ve Hoşgörülü Olun.
2. Yapıcı Eleştiriler Yapın.
3. Tehdit, Hakaret ve Spam Yapmayın.
4. Gizlilik ve Güvenliği Koruyun.
5. Yasalara Uyun.

Teşekkürler!

[Ahmet Suat Yayla ]

  1. Kurt dereli hangi kuşların geldisi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Selanik ırkına Yeni Başladım Lütfen Pırıltı Ve İnce detayları anlatırmısınız

      Sil
  2. Bu kurt dereli güvercinler selanik döneklerinden gelme . Yunanistan selanikde bizim atalarımızın yaşadığı bir yerin adı , orda daha çok olduğundan bu ismi almış . Bu KURTDERELİ DÖNEK GÜVERCİNLERİ karakanat ırkına yakın olanlarıdır . Yorum için teşekkürler .

    YanıtlaSil
  3. merhaba ;
    yazdıklarınızdan dolayı ilk önce teşekür ederim.
    ben izmir çukurunda 7 yaşından beri güvercin besliyorum şu an 30 yaşındayım döneğin her türlüsü elime geçti ucurdum kaçırdm çalındı vs vs bir sürü sebeblerden dolayı başına gelmeyen kalmadı bazen dönek besleyen abilerime kardeşlerime tariflerde bulunuyorum ama çoğu gülüp geçiyor bir kısmı dediklerimi uyguluyor kazananlar dediklerimi uygulayanlardı bu yazıyı neden yazma ihtiyaCI DUYDUM çünki artık kuşlar açayip bozuldu güvercin besleyen arkadaşlar renk uğruna yapmadıkları kalmadı sadece dönek için değil çoğu ırk için durum bence böğledir. çok usta dinledim sebaat ettim hepsini zihnimin bir kenarına yazdım ve son 10 yıldır meyvelerini topluyorum bilmiyorum belki sizede saçma gelecekdir fakat ben yerde kuş eşliyorum sonuç %90 şu an öğle devam ediyor siz nereden ilgimi çektiniz dönek ile ilgili bazı terimler yapıyorsunuz kimsenin bilmediği benim 10 yıl öncesi araştırma yaptığım konular selanik atom kurtdereli nişan arkalı kara arkalı galaçalar gibi sözün kısası aynı pencereden bakan kişilerle rastlaşmak özellikle güvercin konusunda çok zor işte bu sebeble yorum yapma gereği duydun fakat şunu belirtmeniz gerekmektedir bence döneğin atası selanik karakanatıdır diğerleri atomlar giderler galacalar bangolar palkanatlar kurt dereliler macar yugoslav priştina dönekleri hepsi selanik karakanatının çaprazlamaları sonucu elde edilmiş çok güzel ırklardır saf olan selanik karakanatıdır ömrümde 10 parmağımın sayısı kadar anca besledim şu anda bir dişi bir erkek 8 yaşında 2 adet selanik karakanatı sotede çaprazlayarak bango atom gider kurtdereli çil galaca kara kalaca yavrular çıkarıyorum insan nazarı yüzünden bu iki damızlığımı çaprazlamak zorunda kalıyorum :D yazımı sonuna kadar okuduğunuz için tekrardan teşekür ederim. izmirden ''soteci'' sevgiler

    YanıtlaSil
  4. evet kardaşim sana katılıyorum . aynen dediğin gibi . işn aslı yerde eş yapabilmektir yazın için teşekkür ederim . vermiş olduğun bilgiler çok değerli .

    YanıtlaSil
  5. merhaba;
    konuya bir kaç şey eklemek istiyorum piyasada arkadaşların çoğu kurt derili dönek güvercinini şöğle biliyor kalın gemlikli kemerli koyu renkli gibi bu dönekciliğin en büyük hatalarındandır. arkadaşlar kuşları ırklarına göre sınıflandırırken asla renk ve renk desenine yani kostümüne göre sınıflandırmayın bendeki kurt dereli akbaş akkuyruktur başka arkadaşdaki kurt dereli gemliklidir bir başka arkadaşdakide elifli yandan elifli çiçek baş olabilir kurt dereli bir döneği renginden ve kostümünden anlayamazsınız fiziğinden ve hareketlerinden belli olur örneğin yürüyüşü uçuşu kuyruk sayısı gibi ben kurt derelinin tarifini yapmayacağım blog sahibinin hakkıdır. rica edelim belki bilgilerini kapalıda olsa bizimle paylaşır. Ama ufak bir tiyo kurt dereli pal kanat olmaz renk ve kostüm özelliğine göre galacalar sınıflandırılır. selanik karakanatının 2 numarasıdır,
    1= saf selanik
    2= kurt dereli
    3= :D sizi seviyorum
    4=
    5=
    ..... diye devam eder
    izmir den 'soteci' sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Evet aslında sen vermiş olduğun bilgi ile kısmende olsa selanik dönek güvercin şifresini vermişsin bravo .

    YanıtlaSil
  7. admin daha aydınlatıcı bilgiler vericene eminim ben saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşım daha aydınlatıcı bilgi ne hakkın da mesela sorarsanız mohakkak cevap vermeye çalışırım .

      Sil
  8. başka sitelerdeki yazıları okudum tırnaktan gagadan bahsediyolar gözden bi karakanat güvercinin taşıdı özellikler nelerdir kurt dereli denilen kuşun özellikleri nelerdir mesela saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşım KARAKANAT denilen güvercin özellikleri konusu http://selanikler.blogspot.com/2013/07/guvercin-palkanat-karakanat-nedir.html bu konu da yazmıştık okuya bilirsin . Kurtdereli güvercin ise sen konuyu ve yorumları tam okudumu bilmiyorum ama bir kaç özelli şöyle mesela iki göz rengi beyaz olur , vücut yapıları diğer güvercinlere oranla % 50 daha iri yapılıdırlar renk olarak siyah tüyleri kömür siyahı yani farklı bir parlaklık veya kırmızılık olmaz vs. umarım faydalı olur .

      Sil
  9. Arkadaşlar merhaba araya küçük bir not iliştirmek istedim Ahmet abi konuyu en başından nasıl olması gerektiğini yazmış yani iyi güvercin safkan güvercin nasıl beslenir den tutun sabretmeden kümesten herşeyden bence karakanatmış palkanatmış bunlar çok ileride öğrenilmesi gereken konular başını öğrenmeden sonunu öğrenmek isteyen arkadaşlara küçük bir tavsiye aksi halde olduğunuz yerde saymaktan başka bir şey yapamayacağımıza inanıyorum hem kafamız durmadan karışır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba durmuş kardeşim konuya güzel bir açıklama yapmışsın saydığın konuların devamı gelecek takip edin en başından olursa iyi olur . Birde o konular hakkın da sorularınız olur ise yorum yazın cevap hemen veririm .

      Sil
  10. Gizli karakanat ve palkanatda var demi ustam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uğur kardeşim aslın da buna gizli değilde bizlerin fark edmediği palkanat ve karakanat diyelim mesela güvercin tüm görüntüsü ile karakanat ama bir bakıyorsun yavruların geneli palkanat ağırlıklı çıkıyor . O yüzden bu iş aynı ilkokul ortaokul lise üniversite gibi ilkokul da iken üniversite dersini anlamak biraz zor olur takip edip kendimizi geliştirerek ilerleyen zamanlar da bu konuları anlamak daha kolay olur İNŞALLAH . TEŞEKKÜR EDERİM .

      Sil
  11. ustam kuşlara verilmesi gereken bugday mevsimlere göre verilmesi geren yem çeşitleri gibi bi yazı yapsak nasıl olur mesela şu bugday kuş için iyi bu degil gibi saygılar

    YanıtlaSil
  12. selamun aleyküm dikkatimi çeken bişi oldu sizinle paylaşmak istedim ayakları kalın ve yamuk basıyo gördüm kadarıyla ve rengi degişik bu kuşun bence saygılar

    YanıtlaSil
  13. oncelıkle selamlar bır arkadasım sayesınde bır cıft mavibas mavi kuyruk pacasız donek elde ettım bunun yavruları ıle mavibas kelebek yavrularını vur dıyo sızce dogru olurmu?arkadasımın dedıgıne gore en ıyı kelebekcıler bıle bır kanda olsa donek atıyorlarmıs

    YanıtlaSil
  14. Arkadaşım mavi kafa kuyruk dönek diyorsun değil mi ? Bu güvercinler makedon güvercinlerin de var bildiğim kadarı ile yanlız paçalı ile paçasız güvercin eşleyip paçalı güvercin çıkamak istiyorsun ırkı kırıp oyun güvercini çıkarmak için galiba . Yanlız o arkadaşının dediği oynak güvercin çıkaranların kuşları ileriye dönük iyi olmuyor bir müddet sonra bozulabiliyorlar benim tavsiyem ırkları hiç bozmadan eş yapmak oyun güvercini kendi ırkı içinde eşleyerekte çıkarılabilir .

    YanıtlaSil
  15. tesekkur ederımcevabınız ıcın bende oyle dusunuyodum ama yınede bır bılene sormakta fayda vardedım tsk edrım

    YanıtlaSil
  16. bende aynı dusunuyodum yınede bır bılene sormak ıstedım tesekkur ederrım.

    YanıtlaSil
  17. Ben teşekkür ederim estağfirullah bilen hepimisiz bilgi paylaştıkça çoğalır başka konulara değişik bilgi ve yorumlarını beklerim teşekkür ederim .

    YanıtlaSil
  18. Herkes boş konusmus gene soyle olur boyle olur yok ozelden yaz yok ordan yaz herkes çok biliyor al kardeşim 4cift donek cıkar yavrulari ucur gor bak nasıl donuyor isin uzunu kısası budur yavru cikarip ucuracaksin uzaklarda arama

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizede ver bizde uçuralım sen bir kere adını yaz da kim olduğunu anlayalım adsız.

      Sil
  19. Saka gibisin kurt dereli diye bir ırk yoktur ben kurt dereliyi izledim erkekbir kustur izmirde ciyan ahmet diye birindeydi kurtdere yunanistanda bir yerdir erkek havaya kalkinca kurt deresinden donup geliyormus o yuzdende adı kurtdereli erkektir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsız arkadaşım senin adın ne bu kuş dediğin kaç senesinde uçmuş bir bilgi verirmisin izledim dediğine göre sende yaş baya ileri galiba ismini yazarsan tanışalım senin söylediklerinide dinleriz .

      Sil
Yorum Gönder