Güvercin Renkleri ne anlama geliyor

Ahmet Suat Yayla
Yazar -
5

ANA Renkler ve güvercin

renk guvercini
Farklı  Renklerin Birleşimi Bir Güvercin

Kısa bir aradan sonra tekrar iyi güvercin nasıl anlaşılır konumuzun devamı olan 3. madde güvercini eşleme yazımızın devamı olarak yazmaya karar verdim. Evet arkadaşlar güvercin renkleri eşleme konusun da mühim önemli bir konu . Daha önce sadece renk olarak bakarken siyah , beyaz , kırmızı , mavi olarak sadece bilindik göz ile bakardım . Ama daha sonra anladım ki bu renkler güvercinlerde farklı olmasının bir sebebi var . Yani ALLAH güvercinlerde ki renkleri bizlerin bir şeyleri ayırması için farklı yaratmış olduğunu fark ettim . 

Mesela ben bu konuya şöyle bakıyorum . Beyaz ağırlıklı güvercinler bir resim yapıldığını düşünürsek resmin yapıldığı yer siyah renkli güvercinler ise aynı kara kalem çalışması yapılırken ilk başlangıç daha sonra ise kırmızı , mavi renkler ve karışımları ile boyama sanatı . Ben konuya 4 ana renkten bakarak giriş yaptım fakat bazı güvercin ırkların da sarı gibi değişik renkler de mevcut sizler güvercin ırklarına göre renkleri



değerlendirebilirsiniz . Bu renklerin fiziksel olarakta bazı özellikleri olduğunu fark ettim , mesela beyaz ağırlıklı güvercinler palkanat , siyah olanlar karakanat , maviler karakanat yakını , kırmızılar ise palkanat yakını gibi . daha önceki yazılarım da karakanat palkanat özelliklerinden yazmıştım bakabilirsiniz . 

Gelelim bu renkleri nasıl kullanmalıyız ? Sorusunun cevabına . Bir güvercinin aşırı oyun yaptığını düşünürsek eğer o kuşa mavi bir kuş eş yapılırsa daha durgun yavrular çıkabilir , İlerleyen yazılarım da bu konu ile alakalı bazı eşleme formülleri vereceğim uygulayıp sonuçları görmek sizlere ait bu renkleri nasıl kullanacağız sıralamaları ile yazacağım şimdilik hoşçakalın teşekkür ederim . 

Yorum Gönder

5Yorumlar

Sevgili Okuyucular,

Yorum bölümünü kullanırken lütfen aşağıdaki kurallara uyun:

1. Saygılı ve Hoşgörülü Olun.
2. Yapıcı Eleştiriler Yapın.
3. Tehdit, Hakaret ve Spam Yapmayın.
4. Gizlilik ve Güvenliği Koruyun.
5. Yasalara Uyun.

Teşekkürler!

[Ahmet Suat Yayla ]

  1. Bakmakla bakmanın arasındaki fark gibi bn siyah bildim beyaz olabiliyo bu iş zor bi iş bilenle yola çıkılmazsa ileri degil geri gidilir bn oldum bn biliyom demekde olmuyo saygılar

    YanıtlaSil
  2. Ben beyazla maviyi es tuttum nasil yavru atar arkadaslar simdiden sag olun

    YanıtlaSil
  3. beyazla maviyi eş tuttum cevap. size şöğle bir örnek vermek isteyorum sevdiğimiz abilerimiz iki siyahı eş etmemizi istiyor ve mavi - çaka yavrular veriyor ve yine 1 kümes dolusu siyah beyaz dönek güvercinden çakal güverçin elde eden ustalar var şunu anlatmaya çalıştım beslediğiniz güvercinler ilk önce çifthanedemi yoksa büyük salma kümesdemi eş . ikincisi eş ettiğiniz güvercinin atalarını biliyormusunuz bunlarıda yazar iseniz size dahada yardımcı olmaya çalışırız. teşekürler.

    YanıtlaSil
  4. kafadan sallama bir yazı, oyun ile renk genleri arasında ilişki yoktur iyi bir soy mavi ile iyi bir soydan gelen herhangi bir kuşu eşlerseniz altından gelen ne renk olursa olsun soyundaki marifetleri sergiler. Beyaz mavi ve kırmızıdan örnek vererek konuya ana renkten giriş yaptım demişsin. Ana renkler doğada tek başına bulunabilen karışımıyla diğer renkleri ortaya çıkaran 3 renktir. Bu renkler kırmızı, sarı ve mavidir siyah ve beyaza gelirsek bu renklerden farklıdır siyah ışığı tamamen hapseder aslında bir renk değildir, beyaz ise aldığı tüm ışığı yansıtır . herhangi bir rengi beyaz ve siyah ile eşleme yaparak o rengin farklı tonlarını açığa çıkarabilirsiniz beyazda sazlı sözlü alaca yavruların gelmesi yüksek ihtimaldir siyah ile beyaz kuşu eşlediğinde siyah baskın beyaz alacalı yavrular alabilirsiniz mesela ayna kuyruk arap ak paça arap ,sazlı arap gibi.Yine bu renklerin eşlemesinden duman rengi gri renk yavrularda atabilir . Mesela çakmaklı ile arab eşlemesinde miski karanat çakmaklı yavrular alabilirsiniz.Kendin gözlem yap bu iyi bir şey ama bilim adamları araştırmış ortaya koymuş ben kabaca özetledim renk genlerini araştır çekinik olanı var olmayanı var kimi renkler kalıtımsal olarak göz renginde kalır kimisi tüye yansır . Mesela beyaz göz beyaz ve siyah göz beyazda farklı bir karmaşadır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eyvallah kardeşim o kafadan sallama senin görüşün ama senin verdiğin bilgiler güzel saygı gösteririm .

      Sil
Yorum Gönder