Güvercinde Sabretmek İyi Güvercin Nasıl Anlaşılır

Ahmet Suat Yayla
Yazar -
4

İyi güvercin beslemek için SABRETMEK .

iyi guvercin beslemek icin sabır
GÜVERCİNDE SABRETMEK
Daha bir önceki yazımız da hani verdiğimiz formül maddeler vardı ya ! 5 madde işte bunların ilk olanı sabretmek . Bu hiç de öyle kolay bir olay değil arkadaşlar , hani hep deriz ya ben sabırlı insanım sabrederim , inanın işin içine girince öyle olmadığı hepimiz de olan nefsin bizlere bir dolu oyunlar yaptığını anlamaya başlıyoruz tabii bunun ile baş etmenin yolu var "BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM : HER ZORLUKLA BERABER BİR KOLAYLIK VARDIR HİÇ ŞÜPHESİZ HER ZORLUKLA BERABER BİR KOLAYLIK VARDIR " Ayeti " İNŞİRAH suresi bu konu da bize umut ve güç veriyor . Neden böyle bir giriş yaptım sebebi ise bir önceki yazımız da aynı zaman da ilk , yapacağımız işe niyet etmekten ne kadar önemli olduğuna değinmiştim .

Evet böyle bir niyet ederek kişinin doğru yani beslemek istediği iyi güvercin ırkının nerede olduğunu hangi kişilerin bu türü beslediğini çok iyi araştırma yaparak e tabi ki bu işe baya bir zaman da lazım . Hemen her kişinin evet bu güvercini en iyi bilen



 bu kişidir deyip peşine düşmemesi lazım araştırıp insanlar tarafından sevilen makbul görmüş olan insanı ne kadar zaman geçerse geçsin sabır ile araması ve ALLAH ' a tevekkül edip beklemesi gerekir . Arkadaşlar biliyorum okumak sıkıcı olabilir ama ilk buradan sabretmeye başlar isek bu yazacağım konuları en başından sonuna kadar takip ederseniz inanın siz kazançlı çıkarsınız . Konu içerisinde bazı eski konulara link vereceğim bunları da okursanız daha faydalı olur . Bu yazıları benim yazmam bir tecrübe gerektirir insan yaşadığını anlatırsa etkili olur kanısındayım , bu yüzden kendi başımdan geçen bazı olayları da siz güvercin sevenlere örnek olabilir mi düşüncesi ile anlatmaya çalışacağım . Ben güvercin beslemeye  1985 yılın da Karabağlar İzmir de başladım ilk güvercin kümesi maceram işte o zaman başladı . Ta o zamanlar hep güvercin ırklarının en iyisini arzu etmişimdir , önce azman , saya güvercin beslemeye çalıştım . Askere gidinceye kadar böyle devam ettti ( 1994 yılına ) daha sonra 1996 yılın da askerden gelince DÖNEK GÜVERCİN merakım başladı aslın da ilk güvercin sevdası başladığı 1985 yılında da bu vardı ama bilmediğim için hep takip ettim ve bekledim aslın da sabır ediyormuşum haberim yok . Neyse askerden geldikten sonra 1 veya 2 yıl kadar hep iyi dönek güvercin besleyenler kimler bunları araştırmaya çalıştım kendi imkanlarım ile ben o zamanlar bilgisayardan araştırırdım bu tür konuları ama bulamazdım şimdi daha iyi bir teknoloji var herkes istediğine bir tık kadar büyük arama motoru GOOGLE sayesinde yakın . Velhasıl bu araştırmalarım beni çok yer gezmeye sevk etti , daha sonra hayat beni İZMİR MENDERES ilçesine attı burada bir dükkan açtım hemen hemen buralı oldum . Tabi burada Menderes de bir çok güvercin meraklısı var onlar ile tanıştım güzel arkadaşlıklar abiler edindim bunlardan birisi de aslın da güvercin besleme konusun da hep aradığım iyi güvercin nasıl olur ? sorusunun cevabına beni götüreceğini bilmiyordum . Evet o kişi şimdi bu dünya da değil onu da RAHMET İLE ANIYORUM ALLAH RAHMET EYLESİN ( Tezcan abi Göreceli ) onun ile çok iyi anlaşıyorduk ,Tezcan abi dönek güvercin işin de çok başarılı idi ben ondan çok şeyler öğrendim tamam dedim bu güvercin besleme sanatını Tezcan abi en iyi bilen kararı alıyordum ki , beni 2001 yılın da Tezcan abi bir kişi ile tanıştırdı ve tüm hayatım bu tanışıp daha sonra ustam olarak kabul edip ve halen kabul ettiğim ALİ SAYLAN namı diğer ( ALİÇİK ) ile tanıştırdı . Tezcan abinin bana dediği şu kelime ile çok etkilendim" BAK Ahmet dönek güvercin kuşunun piri ustası bu kişidir " bu söz beni çok etkiledi .


Arkadaşlar yazı daha yeni başladı devamı var yaşananlar bunun içinde nelere nasıl sabrettiğim gibi dedik ya ilk madde sabır bu konuyu iyice sindirmemiz gerekir o yüzden yazımızın devamını bir daha ki konumuz da devam ettireceğim teşekkür ederim . Bir önceki ilk konumuz olan İYİ GÜVERCİN NASIL BESLENİR hakkında ki yazımız da muhakkak okuyun önemli . Soru ve fikirleriniz için iletişim bölümü yada yorum kısmından yazabilirsiniz google hesabınız yok ise anonim seçeneğini seçerek yapabilirsiniz .

Yorum Gönder

4Yorumlar

Sevgili Okuyucular,

Yorum bölümünü kullanırken lütfen aşağıdaki kurallara uyun:

1. Saygılı ve Hoşgörülü Olun.
2. Yapıcı Eleştiriler Yapın.
3. Tehdit, Hakaret ve Spam Yapmayın.
4. Gizlilik ve Güvenliği Koruyun.
5. Yasalara Uyun.

Teşekkürler!

[Ahmet Suat Yayla ]

  1. ilginç ve hiç duyulmamış bir konu .

    YanıtlaSil
  2. Ahmet abi bu konular cok degerli okumays devem edicem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim kardeşim okursanız gerçekten başka yerlerdeki gibi hep aynı şeyleri duymazsınız bu yazılar çok farklı gercek hayatta yaşananlar konular ilerledikce daha iyi anlamaya başlarsınız aynı kitap gibi başlangıç sıkıcı olabilir ama ilerledikçe akıcı olur hele sonuc çok lezzetlidir .Yorum için teşekkür ederim .

      Sil
  3. Okul yıllarımda bu kadar ders çalışsaydım inanıyorumki şimdi bi devlet dairesinde olurdum ama konu dönek olunca bide yazan ahmet abi olunca okumak güzel oluyo saygılar

    YanıtlaSil
Yorum Gönder