Oyun Güvercini Eşleme Metodu - Oyun Kuşu Eşleme

Ahmet Suat Yayla
Yazar -
3

Güvercin ve eşleme

Arkadaşlar güvercin eşleme konusun da bir önceki yazım da renklerden bahsetmiştim . Evet güvercinlerin nasıl palkanat , karakanat olarak farklı özellikleri var ise renklerinde farklı özellikleri olduğunu yazmıştım .
oyunlu guvercin
oyunlu guvercin

Ben ilk zamanlar bu konuları çok merak ediyor ve her fırsatta güvercin sevenler ile bir arada olduğum zaman bilgisi olanlardan ( ALİÇİK ) ustadan konular hakkın da soru sorup öğrenmeye çalışıyordum . Bir gün kalabalık bir kuşcu grubu ile bir piknik usulü gibi bir araya gelmiştik Ali ustaya ben bu palkanat , karakanat hususun da soru soruyor ve cevabını almaya çalışıyordum . Ve tam bu esnada arkadaşlardan büyük abilerden biri bana şöyle dedi '' Bak hiç bir şey bilmiyorsan dar kuyruklu güvercin ile geniş kuyruklu güvercini birbirine eşle '' bir anda gelen bu cevap çok dikkatimi çekti , ve hemen ardından şöyle dedi bu abimiz '' Oda olmazsa havada dönek güvercin için geçerli geniş göbek yaparak dönen ile dar göbek yaparak dönenleri eşle '' Evet bir kimse güvercin eşleme konusun da hiç bilgisi olmasa bu iki olayı uygulasa muhakkak yavrular arasından ulaşmak istediği hangi performans ise sahip olabilir . Bu konu da başımdan geçen olayı anlatmamın sebebi güvercin eşlemenin bir sürü metodu olduğudur . Ama her duyduğum benim için önemli olmadığı için Ali ustaya artık ben güvercin eşlemenin metodlarını sordum . 

Ali abi bana şöyle bir cümle söyledi '' Bak güvercini eşlerken rengi rengine değil dengi dengine eşle '' . Bakın ne kadar az ama öz bir cümle değil mi ? Anlamı aslın da açık biraz düşününce bu cümlenin aynı çaydanlık kapak gibi olduğunu anladım birbirini tamamlaması . Tencere yuvarlanmış kapağını bulmuş sözüde aynıdır .Çaydanlık örneği karakanat , geniş kuyruk , havada büyük göbek yapan farklı ırklar da performansa göre değişir . Kapak ise palkanat , dar kuyruklu , havada küçük göbek yapan , nasıl karakanatlar fizik yapı olarak palkanatlara göre daha iri vücutlular aynı aslın da bunlar sizlerin daha iyi anlamanız için bir kaç örnektir . Daha sonra ki yazım da bu verdiğim örnekler ile renklerin nasıl eşlenmesi gerektiği hakkın da yazmaya çalışacağım . Hani usta dedi ya '' rengi rengine değil dengi dengine eş yap '' bu konu hakkın da örnekler ile açıklamaya çalışacağım şimdilik hoşçakalın teşekkür ederim .

Yorum Gönder

3Yorumlar

Sevgili Okuyucular,

Yorum bölümünü kullanırken lütfen aşağıdaki kurallara uyun:

1. Saygılı ve Hoşgörülü Olun.
2. Yapıcı Eleştiriler Yapın.
3. Tehdit, Hakaret ve Spam Yapmayın.
4. Gizlilik ve Güvenliği Koruyun.
5. Yasalara Uyun.

Teşekkürler!

[Ahmet Suat Yayla ]

  1. Kırmızıyla mat ları eş ediyolar bu bi teknikmidir usta yoksa yanlışmı bu olay

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşım evet mat güvercinleri eş yaparken daha koyu renkli kuşlara eş ediliyor fakat direk kırmızı güvercine eşleme yanlıştır .

      Sil
  2. Ne güzel bi laf demiş ustat rengi rengine degil dengi dengine çok anlamlı anlayana

    YanıtlaSil
Yorum Gönder