HAYVANLAR İLE İLETİŞİM

durmuş karabağ
Yazar -
10

Hissetmek ve iletişim yolları

GÜVERCİN

Arkadaşlar merhaba ;

Konu başlığından da anlayacağımız gibi hayvanlar ile iletişim güvercin besleyenler için özellikle performans güvercinleri besleyenler için çok önemlidir. Uçuş öncesi veya oyun öncesi bir güvercin ile iletişim kurmak ona özgüven vermek o güvercinin performansını etkileyeceğini unutmayalım. İlk etabda biraz zor görünsede yapılan provalar ve sevgi ile bu hayvanlar ile iletişim konusu kısa sürede öğrenilecek bir durumdur.Yapmamız gereken ilk başlangıçta bir kaç önemli kural vardır bunlardan en önemlisi seçtiğimiz hayvanın size yani bakıcısına güvenmesi  kaba kuvvet uygulanmaması gibi kurallar vardır şu da bir gerçekdirki özellikle güvercinler sezgileri çok kuvvetli hayvanlardır sizin onları niçin beslediğinizi hangi amaç ile uçurduğunuzu anlarlar o sebep ile -hırs -birilerine birşey ıspatlama  yani kendiniz için değilde başkaları için hayvan besleyen arkadaşlar iletişim konusunda oldukca zayıf kalırlar. Her hangi bir uçuş veya performans sonrası veya yerde gezer iken sizin ona içten gülemseyerek bakışınız o hayvanı size gün geçtikçe yakınlaştırır sevdiğimizi o hayvana hissetirmekdir aslında bu işin sırrı . Ben Durmuş KarabaĞ



GÜVERCİN
kendim den bir örnek vermek istiyorum güvercinlerimin arasından bir tanesini seçiyorum ve 4-5 gün onun ile daha fazla ilgileniyorum elime alıp seviyorum onun ile konuşuyorum ödüllendiriyorum ona o özgüveni hissettiriyorum ve sonuç olarakda kısa sürede benden ürkmediğini ve kümesinde yerde havada daha rahat haraketler ettiğini görüyorum. Dönek güvercin besleyen arkadaşlar iletişim konusu çok mühimdir eşleme uçurma terbiye gibi konuların bir anahtarıda iletişim konusudur. Hayvan ile iletişim kuramayan besleyiciler yavru veriminden tutun eş etme pırıltı atma gibi önemli konularda zayıftırlar. İletişim dönek güvercinlerimizden yüksek verimlilik alabilmek için öğrenilmesi gereken bir konudur. Başlangıç olarak şu şekilde hayvanlar ile iletişim konusuna şöğle başlamanızı tavsiye ederim takip ediniz;

1- kaba kuvvet olmayacak
2- seçtiğiniz hayvan ile yanlız olmanız zaman bakımından önemlidir.
3-seçtiğimiz hayvanın asla hatalarını  düşünceleriniz veya davranışlarınız ile ona hissettirmeyin.
3- geçmişte yaptığı size göre hata veya terbiyesizlik gibi olayları tamamen aklınızdan silin.
4- en önemlisi özgüven ne olursa olsun özgüveni hissettirmeniz gerektir.
5- yeni başlayanlar Karakanat bir güvercin ile başlayın iletişim daha çabuk ve uzun süreli olur.

unutmadan şu aklımızdan çıkmasın hatalı güvercin yoktur hatalı bakıcı vardır. hiç bir güvercin veya hayvan hatalı değildir. Rabbim herbirini çok önemli bir düzen içerisinde yaratmıştır.

kısa sürede konu ile bilgilerimizi paylaşmaya devam edeceğiz.

saygılar  Durmuş Karabağ

Yorum Gönder

10Yorumlar

Sevgili Okuyucular,

Yorum bölümünü kullanırken lütfen aşağıdaki kurallara uyun:

1. Saygılı ve Hoşgörülü Olun.
2. Yapıcı Eleştiriler Yapın.
3. Tehdit, Hakaret ve Spam Yapmayın.
4. Gizlilik ve Güvenliği Koruyun.
5. Yasalara Uyun.

Teşekkürler!

[Ahmet Suat Yayla ]

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Aynen dediğin gibi güvercine sadece eğitim form için uçurulur doğru yazmışsın . Durmuş kardeşim yaptığın paylaşım içinde teşekkür ederim .

    YanıtlaSil
  3. Haddimi aştımı fark ettim ikinizdende özür dilerim saygılar

    YanıtlaSil
  4. Yürüyüşü bile farklı oluyomuş usta

    YanıtlaSil
  5. Uğur neyi söyledin anlamadım ne haddini aşması ilk yorumu senmi sildin .

    YanıtlaSil
  6. ben sildim usta yorum yanlış biliyo sam düzelt ama kuş egi til mez kuşu biz sadece uçururuz o içinde olanı yapar sevgi çok önemli demiştim haddimi aştı mı hissettim o yüzden sildim

    YanıtlaSil
  7. hayır sen doğruyu yazmışsın haddinide aşmamışsın rahat ol .

    YanıtlaSil
  8. şimdi içim rahatladı ustam allah razı olsun

    YanıtlaSil
  9. Hayvanlar ile iletişim konusunun devamında bu bölümde bu işde başarılı olmuş bir kaç kişiden örnekler vermek istiyorum ilk olarakda şunu örnek olarak anlatayım çoğu hayvada koruma saldırma saklanma korkma gibi davranışlar içgüdüsel olarak Allah cc tarafından verilmiştir insanoğlu bu davranışları Allah cc izni ile hayvanların bizlere hizmet etmesini emir etmiştir. örnek olarak at bir binek hayvanı olarak başka bir örnek posta güvercinleri zamanında haberleşme amaçlı kullanılmıştır. insanların dünyayı her geçen gün keşfetmesi sonucu bir çok hayvanın farklı özellikleri ön plana çıkmış günümüzde yapılan makinalar araçların bir çoğu hayvanlardan esinlelerek icat edilmiştir yani hayatımızda hayvanların önemi çok büyükdür ve alınacak çok büyük dersler vardır. dünyada gelmiş geçmiş benim bildiğim hayvanlar ile en iyi iletişim kuran ve ona bu özellik Allah cc tarafından Hz. Süleymam peygamber efendimize lutuf edilmiştir. kuşlar ona başka beldelerden haber getirir o belde deki olayları Hz. Süleyman efendimize anlatırmmış tabi Allah cc izni ile bu olaylar gerçekleşirmiş. Allah cc hayvanları o yüce peygambere hizmet etmesi için vermiş ve hayvanlarlada konuşma özelliğide lutuf etmiştir. bu mekaleden çıkrılacak çok ders vardır ben şahsım adına cümleleri bir araya getiremediğim için vede yanlış bir çümle kurmakdan koruktuğum için bu günlük bu kadar diyorum. son olarakda şunu belirtmek istiyorum hiç bir peygamber hiç bir hayvana eziyet etmemiştir ve hayvanları son derece sevmişlerdir şu anda dünyada yaşayan çok önemli Allah dostlarıda hayvan beslemiş ve hayvanlardan faydalanmışlardır o sebep ile bu bir sünnettir uyulmasında bize faydaları vardır.
    saygılar. Durmuş Karabağ

    YanıtlaSil
  10. İzmiden taşındım memleketime geldim ankaraya ama benım gibi dönek besliyen kardeşlerimi bulamıyorum hiç varsa eger facedn falan eklerseniz sewinirim Ferhat Doğan Çifçi amityal35@hotmail.com

    YanıtlaSil
Yorum Gönder