Dönek Güvercin Eşleme Ve Yaşam Yerleri

durmuş karabağ
Yazar -
2

Dönek güvercin nasıl ve nerede eş edilmelidir?

Dönek güvercin üretim bölümleri.

Dönek güvercin yaşam yerleri.


ÖRNEK EŞ EDİLMİŞ DÖNEK GÜVERCİNLER

Yeni bir sezon daha başladı bazı arkadaşlar güvercinleri  çoktan eş ettiler bazıları da hazırlıklarını yapmaktalar yukarıdaki resimde örnek bir güvercin eş edilmiştir hem ırk devamlılığı hemde uçuş ve dönüş performansları kostümde dahil olmakla birlikte bir çok faktör göz önüne alınmıştır.

Aşağıdaki resimde ise eş ettiğimiz kuşlarımız dan doğru ve amacımıza uygun verimli yavrular alabilmek için güvercinlerin yaşam yerleri damızlık bölmeleri örnek olarak resimlerini sizler ile paylaşmak istedim.
ÜRETİM BÖLÜMLERİ

Yukarıdaki resimde üretim bölümleri  her bir gözü 75cm x 75cm x 60cm boyutlarındadır. Önden ve arkadan havlandırma olup kapı ve pencere kısımları güney cephesine bakmada dır. her bir gözün içerisinde bir adet suluk bir adet yemlik bir adet yumurtalık bir adet tünek ve alt ızgaralar mevcut dur. Her gün suları tazelenir ve yemleri ve genel görünümü kontrol edilmektedir. Haftada 2 veya 3 kez damızlık güvercinler gözetim altında yıkanmaları ve gezinmeleri için dışarı salınmaktadır. Her yavru alımından sonra mutlaka temizlik ve dezenfekte işlemini mutlaka uygulamaktayım.kış ayları yaklaştığı zaman ise erkek ve dişileri ayırarak dinlenmeleri için salma kümeslere alırım ve bahar geldiğinde ustaların yardımı ile tekrar eş etme işlemini yaparım. Bu şekilde çok yüksek verimlilik sağlamış oluyorum uçurma kümesim ayrı yavru kümesim ayrı damızlık bölümlerim ayrı bulunmaktadır buda güvercinlerimi daha iyi değerlendirip ve daha iyi gözetmeme yani işimi kolaylaştırmama sebep tir. ben ustalarımın tavsiyesine uyarak kısa sürede çok iyi çözümler elde ettim. hepsinden Allah razı olsun. Hangi erkek güvercin hangi dişi güvercine eş edilir konusuna gelince ben o konuda biraz zayıf olduğum için ustalarımıza bırakıyorum. Faydalı olabildiysek ne mutlu bizlere yorumlarınızı ve düşüncelerinizi  sitemize lütfen iletin. şimdilik sağlıcakla kalın. Durmuş KARABAĞ


Yorum Gönder

2Yorumlar

Sevgili Okuyucular,

Yorum bölümünü kullanırken lütfen aşağıdaki kurallara uyun:

1. Saygılı ve Hoşgörülü Olun.
2. Yapıcı Eleştiriler Yapın.
3. Tehdit, Hakaret ve Spam Yapmayın.
4. Gizlilik ve Güvenliği Koruyun.
5. Yasalara Uyun.

Teşekkürler!

[Ahmet Suat Yayla ]

  1. Durmuş güzel bir paylaşım olmuş teşekkürler .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eyvallah Dayı o senin bakışının güzelliğindendir.

      Sil
Yorum Gönder