SafKan Güvercin Nasıl Anlaşılır

Ahmet Suat Yayla
Yazar -
5

İyi güvercin nasıl anlaşılır 2. maddesi güvercini tanıma

saf kan guvercin nasil anlasilir
Güvercinin saf kan olduğu nasıl anlaşılır
Merhaba arkadaşlar , artık konumuza hani daha önce belirttiğim gibi iyi güvercin nasıl beslenir konumuzda ki 5 maddenin 2. si güvercini tanıma ile ilgili bir sohbet tarzın da bilgi paylaşım yapmak istedim . Bu işin başın da tabi ki eğer güvercinin saf kan olanını arıyorsak önce bu saf kan olan güvercin ırkının ustasını bulmalıyız . Güvercin ustası konulu yazımız da ustaya nasıl ulaşabiliriz konusunu yazmıştık bakabilirsiniz . Güvercin ustasını bulma yazımızda nasıl sabırlı olarak davranıp bekledik aynı şekilde ustanın yanında da sabır ön plana çıkıyor .

Bizim başımıza gelen olay da ALİCİK USTA ile bir araya geldikten sonra ustanın bana dediği güvercin ayırmak için kümese gelirim bir sopa atarım sağ taraftakiler gider soldaki kalanlar kalır . Ben bu teklifi hemen hemen 1 hafta boyunca düşündüm o an karar vermedim , fakat sonra Ali ustaya tamam usta dedim ben bu güvercinlerin iyi olanlarını saf kan güvercin hangisi ırkını en iyi şekilde hangisi özelliklerini taşıyor bilmiyorum sen bu işin ustası sensin  gel gerekeni yap dedim .

 Ali abi o zaman müsait bir zaman da gelirim gereğini yaparız deyip bana umut verdi . Bakın burada ki en önemli konu ustanın sabrı ve benim de sabır ile doğru niyetler yaparak acele etmeden vaktini beklememiz . Tabi vakit geldi Ali usta hadi güvercinlere bakalım bugün , ben de heyecanlandım nedeni ise bu ayrılacak güvercinlerin için de gerçekten de benim gönlümü almış kuşlar da vardı içimden acaba o güvercinleri gidenler arasına mı ? yoksa kalanlar arasına mı koyacak ! Ama ben niyeti koymuştum kimse niyetimden beni döndüremezdi kararlıydım , zor ama olsun zorluğun arkası kolaylıktır . Akşam üstü geldi çattı ALİ usta geldi güvercinlerin yanına çıktık ve usta bana dedi ki kümese gir söylediklerimi dışarı sal , usta hangi kuşu derse onu kümesin dışına saldım dışarı da bir sürü güvercin oldu bazı sevdiğim güvercinler de onların arasındaydı ben içinden herhalde dışarıdakiler kalacak içeride kalanlar gidecek gözü ile bakarken ALİ usta dedi ki bu dışarıdaki güvercinlerin hepsini gönder gitsin . İçim bir tuhaf oldu tabi kolay değil nefsimiz var e usta bazı güvercinler göstererek bunlarda mı gidecek deme gafletine düştüm . Hemen usta o an bu işin olamayacağı ile ilgili bir tavır sergiledi ben hemen yaptığım hatayı anladım ve tamam usta sen nasıl dersen öyle olur dedim . Ya hani bir düşünseniz ya bu güvercin ırkının saf kan olanını o biliyor kalsın diyorsa vardır bir şey itiraz etmemek lazım , burada aslın da ustanın olması bize bir kolaylık ve uzun bir mesafe yol almamızı sağlıyor hiç bir bilgi öğrenmeden elimizde olan güvercinlerin en iyi olanlarına bakabilme fırsatı daha ne olsun . Bu olayın kıymetini bilmek lazım değil mi ? Ayrım yapıldıktan sonra usta bana şu az ama öz 3. bilgiyi verdi , sen bu güvercin beslemeyi hava da performans olarakmı istersin , yoksa yerde bakmakmı istersin sorusunu yöneltti .? Ama ben bu soruyu biraz düşündükten sonra usta yerde dedim . ALİ usta ha şimdi oldu dedi eğer havada deseydin sana bir sürü güvercin verir uçurmanı isterdim oda taşıma su ile değirmen döndürmek gibi bir şey olurdu . Yerde beslemek ve öğrenmek işin aslı ve özüdür. Tamam dedik ve gitmek için kalktığın da usta ben bundan sonra ne yapayım ? diye sordum o da sana bir kaç tane güvercin vereceğim ve kalanlarla  eş yapılacak dedi . İşte yine sabır ile bekleme zamanı geldi , arkadaşlar bakın bu konularda bir önceki sabır ile güvercin tanıma birbirine iç içe . 

Bir zaman sonra usta bir kaç güvercin ile geldi kalan güvercinler ile eş yaptı bana sadece bunlara iyi bak ve takip et dedi hiç bir zaman şu şöyle olacak bu böyle olacak demedi daha sonraları anladım ki iyi olan güvercinlere baka baka insanın gözü aşina oluyor mesele de bu zaten . En iyi güvercin ırkını tanıya bilmek buradan geçiyor fakat uzun bir zaman ister kişinin kabiliyeti kadar . Yazımıza kaldığı yerden daha sonra devam edeceğim ve 3. madde olan güvercinleri doğru eş etme konumuza doğru ilerlemeyi umarım . TEŞEKKÜR EDERİM .


Yorum Gönder

5Yorumlar

Sevgili Okuyucular,

Yorum bölümünü kullanırken lütfen aşağıdaki kurallara uyun:

1. Saygılı ve Hoşgörülü Olun.
2. Yapıcı Eleştiriler Yapın.
3. Tehdit, Hakaret ve Spam Yapmayın.
4. Gizlilik ve Güvenliği Koruyun.
5. Yasalara Uyun.

Teşekkürler!

[Ahmet Suat Yayla ]

  1. iyi zırvalamışsın boş muhabbet

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hala bir Haber Yok senden gel biraz anlat öğrenelim

      Sil
  2. Sedat kardeşim biz bu kadar sırvaladık sen daha iyi biliyosan ki biliyosun çünkü zırva demişsin yazda biz senden bir şeyler öğrenelim olurmu .Hiç olmazsa insanlar o muhteşem bilgilerinden faydalanır ne dersin ...

    YanıtlaSil
  3. Güvercinlerim de solunum sorunu var titreyim ağızlarını açı yorlar nedeni nedir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üst solunum yolu sorunu var eczanede azitro serisi olan solunum yolu ilacı var ondan al bir hapı 5 e böl her gün ver iyi gelir İnşallah 🌹. Eczaneye solunum yolu hapı Azitro serisi de onlar verir.

      Sil
Yorum Gönder