Güvercin Ustası ( Ali Saylan Alicik ) sabretmek nasıldır

Ahmet Suat Yayla
Yazar -
1

Ustalardan ALİ SAYLAN özellikle dönek güvercin piri ...

guvercin ustalari sabretmek
Güvercin Ustaları
Daha bir önceki yazımda ki kaldığımız yerden devam etmek istiyorum ,güvercinde sabretmek iyi güvercin nasıl anlaşılır konusun da en son Alicik ustadan ne kadar etkilendiğimden söz etmiştim . Aslın da bu olay benim güvercin besiciliği hayatım da bir milad oldu . Bütün o zamana kadar olan güvercin hakkında ki düşündüğüm ne var ise hepsi değişti . Evet artık ben ALİ ustanın yanına daha sık gidip gelmeye başladım o da bana hep güvercinler hakkın da soru soruyordu hiç kendisi benim kümesime gelmedi ama bir gün dedi ki hadi kuşlara bakalım ben hemen tamam dedim ve akşam üstü benim kümese gittik .

Usta güvercinlere bakıyordu bana ilk olarak kümesin duruş yönü neden kuzey tarafa bakıyor dedi bende öyle koydum hem komşularımızın evlerine bakan yönde olmasını istemedim dedim , bana ilk olmaz dedi bu yerleşim güvercin için sağlıklı değil dedi ve ekledi güvercin kümesinin yönü aynı karıncalar gibi güneye bakmalı bu kuşlar için daha sağlıklıdır . Evet usta bana ilk olarak bir bilmediğim basit ama bir o kadar kıymetli bilgi verdi çok mutlu



oldum , daha sonra bana güvercinleri kapat uçur bakalım diye söyledi tabi ben kümesin içine yem atarak kuşları kapatıyordum hemen olmaz diye seslendi şaşırdım usta dedim ne olmaz kümesin içine yem atılmaz bende ama kuşlar girmiyor diye söyledim o da bak bu güvercinlere günde bir kez yem verir isen artık bu sorunları yaşamazsın diye söyledi ve bana çok önemli 2. bilgiyi verdi o zaman ben çok amatör bir güvercin besiciliği yaptığımı anladım . Anladım ama anlamak bir şey ifade etmiyordu nasıl iyi bir güvercin besicisi olabilirim düşüncesi beni beynimi aşırı bir şekilde etkiledi hep bu konuyu düşünmeye başladım , daha sonra ALİ usta tamam gidelim daha sonra tekrar geliriz deyip gitti . Beni de kafamda ki bu sorular ile baş başa bıraktı aynı bir güve böceği gibi beynimin içini kemiren sorular ben nasıl iyi bir güvercin besicisi olabilirim bu şekil de 1 hafta sürdü tabi ALİ ustanın yanına uğramadım artık vakit gelmişti dedim kendi kendime ustaya gideceğim karar verdim ve yolu tuttum yanına gittiğim zaman hoş geldin dedi ve bana bir kahve söyledi .

Arkadaşlar konunun en önemli kısmı burası , kahveyi içerken ben o büyük soruyu sordum usta nasıl iyi bir güvercin besicisi olunur . Baktı ve çok az öz bir cevap verdi senin kümese gelirim güvercinlere tam ortalarına bir sopa atarım örneğin sağ tarafta kalanlar gider sol da kalanlar kalır dedi . İşin başlangıcı burasıydı . İşte bu kısma kadar 10 güne yakın bir sürelik sabır var acele etmeden düşünerek ve güzel bir niyet koyarak beklemek doğru zaman da doğru soruyu sormak . Arkadaşlar sıkılmayın yazıları okuyun benim yerime kendinizi koymaya çalışın inanın daha başarılı olursunuz . Yazımı daha fazla uzatıp sıkılmamanız için devamını bir sonraki yazımız da devam ettireceğim teşekkür ederim . ilk konumuz iyi güvercin nasıl beslenir okuyun lütfen . Ve yukarı da yazımın ilk başında ki lingde ki 2. konuyu okursanız sırayla daha faydalı olur .

Yorum Gönder

1Yorumlar

Sevgili Okuyucular,

Yorum bölümünü kullanırken lütfen aşağıdaki kurallara uyun:

1. Saygılı ve Hoşgörülü Olun.
2. Yapıcı Eleştiriler Yapın.
3. Tehdit, Hakaret ve Spam Yapmayın.
4. Gizlilik ve Güvenliği Koruyun.
5. Yasalara Uyun.

Teşekkürler!

[Ahmet Suat Yayla ]

  1. Ali abiyi ikibinli yıllardA tanıdım mütavazı bi kişiligi vardı en son üçseneönce gördüm kuşlarını izleme fırsatım olmuştu bi kez gerçektende çok iyi kuşlardı saygılar

    YanıtlaSil
Yorum Gönder